Kita Bukan Curi Hebat Pas Sesiapa Sahaja Boleh Masuk Amanah, Kata Mat Sabu

Agen BandarQ
MALAYSIADATELINE
AMANAH menyangkal dakwaan bahawa pihaknya ‘mencuri’ hebat Pas dan menegaskan setiap individu berhak menjadi hebat parti itu.

Presidennya, Mohamad Sabu berkata, parti itu bersikap terbuka dan tidak pernah mengehadkan sokongan ahli.

“Siapa sahaja rakyat Malaysia berhak jadi hebat Amanah. Kalau hebat dia nak masuk kita bukan curi, lantaran sesiapa pun boleh masuk. Kita tidak hancurkan sesiapa, bila orang sokong kita menang, orang tak sokong kita kalah.

“Parti politik nak hebat ramai tak kira tiba dari mana,” katanya dikala ditemui selepas merasmikan Konvensyen Tahunan Amanah Terengganu, semalam.

Bagaimanapun, menurutnya, penyertaan oleh bekas pemimpin parti lain perlu menerima persetujuan di dalam mesyuarat.

“Bagi keahlian di peringkat pemimpin, bekas menteri, kita kena bincang dahulu. Kalau orang biasa, bila-bila masa boleh masuk,” katanya.

Dalam pada itu, Mohamad berkata, terkini terdapat seramai 100,000 hebat parti itu di seluruh negeri dengan purata pertambahan 10,000 orang setiap bulan.

“Cuma di Terengganu kemasukan hebat baharu masih kurang memberangsangkan disebabkan faktor-faktor tertentu. Namun, di Kelantan ada peningkatan sehingga cecah 2,000 hebat gres dalam sebulan. Ini masuk akal dicontohi,” katanya.

Terdahulu, Timbalan Presiden Pas Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man berkata, AMANAH tidak sewajarnya mengakibatkan komplot merekrut hebat Pas sebagai agenda utama parti sehabis menjadi komponen kerajaan memerintah hari ini.

Sebaliknya beiau meminta, pemimpin-pemimpin Amanah yang sekarang di tampuk kuasa semoga tidak membiarkan agenda Islam karam dalam kerajaan.

“Tidak sepatutnya menjadi agenda Amanah untuk tarik hebat Pas melompat ke parti mereka.

“Sebelum menang PRU14, Amanah pernah menyatakan akan memperkasakan agenda Islam sehabis diberi kuasa.

“Namun kini, jadikan rekrut hebat Pas untuk sertai mereka sebagai petunjuk prestasi utama (KPI). Amanah jangan sesekali biar perspektif Islam karam dalam kerajaan,” katanya dipetik Sinar Harian.

Bagaimanapun dia tidak gusar dengan gerakan AMANAH dan yakin ahli-ahli Pas istiqamah dengan usaha parti Islam tu.

Comments

Popular posts from this blog

Drama ‘Isteri Untuk Disewa’ Buat Mufti Komplotan Hantar Surat Kepada Pengarah

Pelajar Tingkatan Dua Sertai Parti Seks